torsdag 27 januari 2011

Bröllopsläsning

Jag läser för tillfället en serie böcker från författaren Nora Roberts. Böckerna är del av hennes Wedding Quartet, alltså fyra böcker i en serie. De handlar om fyra tjejer som tillsammans har en bröllopsfirma där de var och en ansvarar för en del. En är fotograf, en florist, en konditor och en tar hand om planeringen. De bor och arbetar på en estate i USA där de också har bröllopen. Varje bok är skriven ur en av personernas synvinkel och handlar om den personens kärlekshistorier. Men tiden går vidare medans man läser böckerna så det bästa är att man får ändå följa alla fyra genom de fyra böckerna.

Vision In White by Nora Roberts


För dem som är intresserade av lite romantik blandat med vad som händer bakom kulisserna på stora bröllop är detta läsning jag verkligen rekommenderar. Det verkar dock som att böckerna bara finns på engelska än så länge, vilket jag föredrar men kanske inte alla med mig.
Jag är på bok 3 nu och alla har varit lika bra. Ni hittar dem här. De finns att köpa på flera svenska boksidor också.

Kram S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar