torsdag 20 januari 2011

Budgeten

Vi börjar där er planering behöver börja, med det allra viktigaste: Budgeten! Ett lyckat stressfritt bröllop börjar med en bra och genomtänkt budget. När jag hjälper andra brudpar med deras budget så ber jag dem alltid att börja med att tänka på hur mycket de kan spara varje månad. När man räknat ut hur mycket man kan spara varje månad så kan man sen börja titta på när man vill ha sitt bröllop.
Om man t.ex. kan spara 3000kr i månaden så kan det bli svårt att få ihop budgeten på 6 månader. Drömmer man om ett sommarbröllop så är det värt att vänta en sommar till för att ha råd med sitt drömbröllop.

För att hjälpa er lite på traven så delar jag med mig av mitt budgetverktyg. Alla poster gäller inte alla brudpar, och en del behöver komplettera.
Enjoy!!

Budgetverktyg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar