måndag 24 januari 2011

Tema

När man börjar tänka lite mer på hur man vill ha sin bröllopsfest så kan det vara bra att komma på ett tema. Et tema behöver såklart inte vara ett cowboybröllop eller midsommarbröllop, det handlar mer om vilken kännsla man vill förmedla i sina dekorationer mm.
Ibland avgör lokalen lite vilket tema som passar, ibland väljer man lokal efter tema.
Temat kan t.ex vara vintervitt, årstidstema, alla helgona, juligt, vintage mm. Temat kan också vara en färg man är speciellt fäst vid.

Jag och min man har en förkärlek till det lantliga, så när vi hittade en lokal som  varit ett gammalt stall som var vitmålat från golv till tak och vi ville ha ett sent vårbröllop blev vårt tema vitt och grönt.
Detta gick igenom i inbjudan, dukning, dekorationer och tackkort. Vi ville skapa en helhetskännsla som inte var för mycket för den vackra lokalen.



Min vänninnas bröllop var sent på hösten och eftersom lila alltid varit hennes favoritfärg blev temat höstlila. Mörka murriga lila färger prydde inbjudningar och dekorationer.

Om man har svårt att komma på ett tema så har jag vissa favorit hemsidor jag tittar igenom, den bästa är amerikans vilket ofta betyder dyrt och överdådigt, men känslan brukar man kunna snappa upp.
The Knot visas bilder från riktiga bröllop i överflöd, alla med fantastiska dekorationer. Martha Stewart weddings har också mycket fantastiskt på deras sida och mycket bra tips på DIY såklart.

2 kommentarer:

  1. Åh, jag älskar din blogg! Kan man leja dej när det börjar bli dags eller? ;-)

    SvaraRadera
  2. Absolut! Vänta inte för länge bara för då kanske jag börjar ta betalt! ;)

    SvaraRadera